Na konci školního roku se na gymnáziu opět konaly projektové dny. Jednotliví učitelé si na 24. a 25.6. připravili různé aktivity, které zajímavou, ale i zábavnou formou zprostředkovaly nové informace, poznatky i neobvyklé zážitky.
Žáci primy a několik zájemců z jiných ročníků navštívili Písek. Zavítali do Křižíkovy vodní elektrárny, prošli se po kamenném mostě a na nábřeží obdivovali sochy z písku. V Prácheňském muzeu si prohlédli všechny expozice, z nichž je nejvíce zaujaly ryby a rybářství a obrazová galerie českých panovníků. V prostorách Sladovny zhlédli výstavu Les – příběh pěti stromů, která jim umožnila poznat les zvenčí i zevnitř. Prolézali labyrintem kořenů, objevovali temná zákoutí, poslouchali zvuky duchů a plnili různé úkoly. Papírový les ve Sladovně se všem opravdu líbil.
Žáci sekundy a tercie se zúčastnili prohlídky vozidla rychlé záchranné služby a exkurze do firmy Rumpold. Před poliklinikou si připomněli zásady první pomoci a pak si prohlédli vybavení záchranného vozu. Ve firmě Rumpold byli upozorněni na nutnost třídění odpadu a byl jim vysvětlen postup při rozebírání televizí a bílého zboží.
V malém sále Sportovní haly probíhala výuka Line Dance (řadových tanců). Studenti od primy do sexty se pod vedením M. Lukšové učili různé taneční styly. Nejlépe zvládli řeckou zorbu a italskou diskotékovou skladbu Mamma Maria. Statečně se pustili i do složitějších tanců, např. latinskoamerická cha-cha, irská skladba Dancing Violins a další.
V rámci dvou modelářských bloků si studenti ze sekundy vybrali lepení několika papírových modelů. Zkušenější modeláři vyráběli časově náročnější modely, které si pak dokončili doma. Jednoduché modely dopravních prostředků – lokomotiv a bojové techniky stihli studenti ve škole.
V úterý a ve středu dopoledne si žáci mohli vyrobit vlastní pomazánku a nepečený dort. Veškeré ingredience si přinesli z domova a naučili se tak využít vlastní zdroje. V úterý odpoledne si dobrovolníci vyplnili test na určení nové psychologické typologie podle řeckých bohů Apollóna, Dionýsa, Epiméthea a Prométhea. Zařazení do psychického typu umožní žákům zvolit správnou strategii učení i další volbu povolání.
Další z činností projektových dnů byla práce s vytlačovací fólií. Studentky pomocí uvedeného materiálu vytvářely návrhy masek a reliéfní obrázky zvířat. Výsledky práce, často originální, byly vystaveny ve škole vedle ostatních výtvorů projektových dnů.
Velmi lákavou aktivitou byl cyklovýlet z Týna nad Vltavou po cyklostezce k hněvkovické přehradě, dále na JETE a zpět ke gymnáziu. Během úterního dopoledního i odpoledního bloku se cyklovýletu zúčastnilo celkem 30 žáků. Ve středu se vzhledem k deštivému počasí další výlet na kolech nekonal a zapsaní účastníci se ve škole věnovali vědomostním soutěžím zaměřeným na zeměpisné znalosti.
Také žáci přihlášení na beachvolejbal strávili středeční dopoledne u hlavolamů, logických a paměťových her. Hry studentům přinesly spoustu zábavy, ale především rozvíjely jejich logické myšlení, prostorovou představivost, koncentraci, plánování a spoustu dalších užitečných schopností.
Studenti měli také možnost seznámit se se základy olejomalby, vyrobit si šaty z novin na 1 použití, vyzkoušet si tvůrčí psaní, poznávat architektonické slohy v našem městě, dozvědět se více o včele medonosné a zahrát si streetbal nebo malý golfový turnaj.
Projektové dny se vždy setkávají s pozitivním ohlasem jak samotných žáků, tak i pedagogů a rodičů.